För snart tre år sedan kom vi i kontakt med Centrum för Tjänsteforskning på Karlstads Universitet. Kort kan man säga att de är specialiserade på att utveckla tjänster genom att analysera hur vi som kunder beter oss i olika situationer. Vi är själva barnsligt förtjusta i att ta reda på hur musiken påverkar oss så det har blivit ett intressant samarbete så här långt.
I min hand idag håller jag en licentiat uppsats från Pernille K. Andersson. Boken är resultatet från en lång tids analyserande av fakta från studierna som handlar om hur musiken påverkar oss i kommersiella sammanhang. Och vad det är som får att anta ett närmande eller undvikande beteende. Och det är just det arbetet handlar om i t.ex. butiksmiljö. Hur kan vi få kunden intresserad, engagerad och verkligen tar sig tid att undersöka varan? Delar av resultatet presenterades på Retail-mässan i Sollentuna i våras, men är nu äntligen är klar.
Boken ger förstås svar på de fakta som undersökts, men även upphov till nya frågeställningar som är intressant att gå vidare med. Vill du veta mer om vad detta kan innebära för dig så kontakta oss. För är det något vi gillar att prata om så är det just detta.
Foto: MusicPartner